רכב

רכב | פרסם כאן
 
 
 
 
יבוא אישי

יבוא אישי של רכבים באץ אין תעשיית רכב. אמנם קיימת תעשיית משנה לרכבים כגון חברות המייצרות צמיגים, מערכות היגוי ועוד פתרונות אבל הם עובדי


איילה
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית יבוא אישי

 

יבוא אישי של רכבים

באץ אין תעשיית רכב. אמנם קיימת תעשיית משנה לרכבים כגון חברות המייצרות צמיגים, מערכות היגוי ועוד פתרונות אבל הם עובדים מול יצרניות הרכב בעיקרבמזרח אסיה (החברות נמצאות במדינות השונות והמפעלים הייצרניים ממוקמים היכן שנוח וזול לייצר - היינו במזרח). לכן, כל רכב חדש שמגיע הן באמצעות שילוח אווירי והן באמצעות שילוח ימי מגיע ממרחקים. כל רכב הוא מיובא! וכאמור, לייבוא, ככל שהיבוא נעשה ממדינה רחוקה יותר- כך העלות גבוהה יותר.

לכן ישנם רכבים אשר להם ביקוש רב בקרב הצרכנים הישראלים ולכן ליצרנים משתלם לייבא כמויות מסחריות (סיטונאיות) ואילו ישנם רכבים חדישים יותר, יקרים יותר, נדירים יותר ועוד אשר לא בטוח מה תהיה ההענות או שידוע כי רק קהילה מצומצמת של אנשים תרכוש אותם ולכן מודל הרכישה שלהם הוא יבוא אישי. יבוא אישי כשמו כן הוא, הוא משלוח של רכב מהמפעל לארץ במיוחד. יבוא אישי כולל את הבחירות של הלקוח לגבי סוג הריפוד, צבע הרכב ועוד בחירות אשר עדיין ניתן לעבוד על פיהן במפעלים (זה יתרון חשוב כאשר מדובר על היתרונות של יבוא אישי).

אנשים נוטים לחשוב על יבוא אישי ומייד להחליט כי מדובר על הוצאה מופרזת אולם לא כך פני הדברים. ברור אמנם כי יבוא אישי של רכב זו הוצאה לא קטנה מאחר ותהליך יבוא אישי של רכב הוא תמיד מתבצע כשמדובר על רכב חדש חדיש. יבוא אישי של רכב יד שניה או של רכב ממודל ישן לא יתבצע כי זה פשוט לא משתלם. כאשר החברות הפועלות בארץ כחלק ממותגי הרכב המובילים (מרצדס, סובארו, טויוטה ועוד) מייבאות רכבים אשר להם סבירות גבוהה להמכר, הן צריכות לחשב את מחירי היבוא, האחסנה והביטוח. כך שבאם מחירי הרכבים, כפי שהם נקבעו על ידי היצרנים הם סכום X על סכום זה יתווספו הוצאות המשלוח, ההעברהמהנמל לסניפים, איחסון וביטוח. באם היצרניות לא היו עובדות על המודל של יבוא אישי והן היו מייבאות רכבים מדגמים עם סבירות נמוכה להמכר, עלות הדגם הייתה מתייקרת על רקע ההוצאות סביבו כך שבכל אופן - הרכב היה עולה הון. יבוא אישי הוא הפיתרון כאשר מדובר על רכבים אשר יבואם ואחזקתם אינם משתלמים.

יבוא אישי הוא במקרים רבים הדרך להזמין רכבים נדירים בשאר מדינות העולם (אלא אם כן אותו דגם מיוצר במדינה בה מתגורר הלקוח המעוניין). המושג יבוא אישי לא הומצא ולא פותח בארץ הוא קיים והוא אףמודל שמוכיח את עצמו (הוא בעיקר מודל של צמצום סיכונים).

יבוא אישי מתקשר לנו בעיקר עם רכבי שטח בארץ אבל לצד יבוא אישי של רכבי שטח (ג'יפים מיוחדים), ניתן להבחין בקהל מסור הבוחר רכבים קלאסיים וכן אופנועים ייחדויים, כבדים, אמינים על סמך המודל של יבוא אישי. מי שחושב כי יבוא אישי של רכבים הוא מודל לעשירים בלבד לאו דווקא מבין את הרעיון. אמנם עשירים ובעיקר עשירים מופלגים יכולים להרשות לעצמם להזמין רכבים בצורה זו על בסיס שנתי אבל הם לאו דווקא פועלים כך ואילו אנשים המזמינים רכבים במודל של יבוא אישי הם לא תמיד מיליונרים - הם פשוט מתמצאים ברכבים ובעיקר מעריכים רכב ייחודי.
 

banner
אופנועים  , מחירון רכב  , מכוניות  , משאיות  , פורום רכב  , רכב שטח  , רכבים